Den sproglige flåde



Den sproglige flåde ved Den gyldne kyst har flere skibe i søen. Flagskibet er uden tvivl de mange og stadig flere anbefalinger af litteratur ved forskellige forfattere og andre litterære interessenter. Det er en meget stor kilde til inspiration. Næsten altid ledsaget af personlige kommentarer og smukke og passende fotos, der i sig selv er det hele værd. Derudover byder siden på en alternativ bogklub bestående af små skriveøvelser, samt lidt bloggeri.

Hvad, der er fint ved Den sproglige flåde er den simple generøsitet, der ligger i grebet med den personlige anbefaling: Her er nogle virkeligt væsentlige bøger, jeg, som du ikke kender, holder meget af. Jeg forestiller mig liv, der forandres, ved disse potentielle møder. Samtidig er det et inkluderende men ikke udjævnene alternativ til litteraturkanon, der i sin kanoniskhed altid ekskluderer fremmedlegemer. Her er der masser af fremmedlegemer!

Kaptajn på skibet er Peter-Clement Woetmann, der iø. er min lillebror – men selvom jeg derfor ikke er helt habil, så gælder anbefalingen af den sproglige flåde som den væsentligste litteraturinspiratorside stadig.

